EMULZIJA U NALIVNOM GRLU ZA MOTORNO ULJE - Savet stručnjaka | Adeco


SAVET STRUČNJAKA

9
APR

EMULZIJA U NALIVNOM GRLU ZA MOTORNO ULJE

Na značajnom broju putničkih automobila tokom zimskog perioda može se uočiti uljna emulzija, deponovana na unutrašnjem delu zida nalivnog grla i sa unutrašnje strane čepa nalivnog grla. Uljna emulzija ima konzistenciju i boju majoneza, zbog čega se ovaj naziv odomaćio kod majstora i vozača.

U najvećem broju slučajeva, motori su u ispravnom stanju, prevashodno klipno-cilindarski sklop. Nema izraženog produvavanja i kompresija je zadovoljavajuća.

Slika 1: Nalivno grlo i čep izvan korpusa motora

Problem deponovanja uljne emulzije izražen je tokom zimskog perioda kod automobila sa nalivnim grlom koje značajno izlazi iz korpusa motora, odnosno predstavlja hladnu zonu pogodnu za kondenzaciju vodene pare iz karterskih gasova. Kondenzat reaguje sa uvek prisutnim filmom motornog ulja, gradeći prikazanu emulziju. Treba napomenuti da se pojava emulzije uočava od samog početka eksploatacije ove karakteristične grupe automobila.

Rezimirano, bilo kakva majstorska intervencija nije potrebna, s obzirom da ne može sprečiti navedenu pojavu. Potrebno je da korisnik vozila povremeno, prilikom opšteg pregleda motor i vozila, izvrši brisanje nalivnog grla i čepa čistom krpom, vodeći računa da konci i sl. ne ostaju na brisanim površinama.
 

Slika 2: Deponova emulzija na unutrašnjem delu zida nalivnog grla

Van zimskog perioda ova pojava nije primetna. Kod automobila sa čepom nalivnog grla koji se nalazi unutar korpusa motora, ova pojava znatno je manje izražena.

 

Slika 3: Deponovana emulzija sa unutrašnje strane čepa nalivnog grla

Autor:
Darijo Jurišić
Šef službe tekućeg održavanja, JGSP Novi Sad

NAZAD NA SAVETE