MARKETINŠKI TRENDOVI U INDUSTRIJI MAZIVA - Savet stručnjaka | Adeco


SAVET STRUČNJAKA

13
OCT

MARKETINŠKI TRENDOVI U INDUSTRIJI MAZIVA

Mobilni telefoni promenili su način života, pa samim tim su i uticali na promene u marketinškim strategijama i marketinškim tehnikama.
Promene se toliko brzo dešavaju, da u istorijskom smislu predstavljaju deliće sekunde. Koliko do juče, ljudi su do informacija velikim delom dolazili putem novina, a kompanije su veliki deo svojih marketinških budžeta trošili na zakup oglasnog prostora. Danas je situacija znatno drugačija. Mobilni telefoni postali su, ne samo sredstvo komunikacije, već i osnovna sredstva za rad, pa samim tim i ozbiljne marketiške platforme.



Potrošač je tokom dana izložen višestrukim kanalima komunikacije. Budući da su informacije lako dostupne i brzo teku u stvarnom vremenu, potrošač je danas informisaniji nego ikada pre. U tom “moru informacija”, kompanije i njihovi marketiški stručnjaci imaju veoma složen zadatak da informacije dođu do potrošača. Zadatak je još složeniji, jer sve to treba da rezultira konkretnom kupovinom i kupčevom lojalnošću. 

Zato je između ostalog potrebno da kompanije razumu svoje potrošače, njihove potrebe, ali i njihove navike. Dobar primer ovakvog pristupa je kampanja kompanije Castrol koja je prepoznala zdravstvene problem sa kojima se suočavaju vozači kamiona zbog dugih vožnji. Castrol im je ponudio zanimljivo rešenje- “Castrol Truckasana”- prilagođeni joga pokreti za vozače kamiona koji im mogu pomoći u boljoj vožnji i koji mogu poboljšati njihovo zdravlje.

Dakle, content marketing je sve zastupljeniji. Kompanije jednostavno svojim potrošačima moraju ponuditi sadržaj, a ne samo informaciju. 

U Srbiji trenutno postoji oko 8,25 miliona korisnika mobilne telefonije, a količina prenetih podataka putem mobilnih telefona raste iz godine u godinu. Nekada je korisnik mobilnog interneta u proseku trošio oko 240 MB podataka, a danas korisnik prosečno troši oko 7,27 GB mesečno. Interesantan je podatak da ubedljivo najveći broj posetilaca na naš sajt www.adeco.rs dolazi upravo preko mobilnih telefona.

Oko 78% stanovnika Srbije koristi internet. You Tube svakoga dana koristi 56% građana Srbije, Facebook 58%, a 56% građana Srbije je svakoga dana na Instagramu. Za komunikaciju građani i dalje najviše koriste Viber, čak 80 odsto ispitanika svakodnevno koristi ovu aplikaciju.

Svakako treba imati u vidu činjenice da je televizija i dalje najpopularniji mediji u Srbiji sa dosegom do oko 5 miliona ljudi, ali je internet skoro izjednačen sa dosegom do 4,9 miliona ljudi. Radio doseže do 3,6 miliona ljudi, a dnevne novine do 1,3 miliona.

Koliko se internet razvija u Srbiji i sve više preuzima primat u odnosu na ostale medije, govori i podatak kako se informišu građani Srbije: televizija 41,1%, portal 34,4%, Facebook 7,9%, novine 5%, Twiter 3,2%, razgovor 4,2%, ne prate informativne programe 2,9%.

Kompanija Adeco je ove trendove odavno prepoznala. Još pre četiri godine digitalni marketing zauzima primarno mesto u našim marketinškim aktivnostima. Oglašavanje na Google-u i Facebook-u iz godine u godine unapređujemo. Ovaj vid oglašavanja pokazao se kao veoma efikasan, naročito kada se ima u vidu odnos ostvarenih efekata i uloženih sredstava. Podaci kojima raspolažemo o ostvarenim efektima, potvrđuju ispravnost ove strategije.

Jasno je da, moderne marketinške kampanje sve više postaju specijalizovane i preporučuju proizvod uskom segmentu potrošača od kojeg se očekuje najbolja reakcija. Prodaja ne predstavlja više samo uveravanje kupca zbog čega treba da kupi naš brend, već stvaranje uslova u kojima će kupci uveriti sebe da je naš brend pravi izbor za njih. Stoga i Adeco prilagođava svoju marketing strategiju novim tendencijama u prodaji i novim trendovima na samom tržištu.

Autor:
Radovan Vlajković 
Direktor sektora marketinga i razvoja, ADECO

NAZAD NA SAVETE